Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMbah, Pat E.; Azubike, Ozioma
TitelTowards qualitative teaching of vocational subjects in secondary schools in Nigeria.
QuelleIn: International letters of social and humanistic sciences, (2015) 53, S. 94-100
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2300-2697
DOI10.18052/www.scipress.com/ILSHS.53.94
SchlagwörterBildungsinhalt; Schule; Lehre; Unterricht; Unterrichtsfach; Berufsbildende Schule; Berufsbildung; Qualität; Afrika; Nigeria
AbstractThe teaching of vocational subjects in secondary schools has become paramount to achieving the entrepreneurship goals and realizing the objectives of the functional educational system. This paper examined the need for ensuring qualitative teaching of vocational subjects in secondary school, with great emphasis on methodological procedure of development of learning content. Various vocational subjects that were purported to be taught in schools as stated in the NPE (2004, 2008) were highlighted. Problems and prospects of teaching vocational subjects were identified and the various useful methods for teaching vocational subjects were explained. Recommendations on possible strategies to ensuring qualitative teaching of vocational subjects in secondary schools were suggested.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International letters of social and humanistic sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: