Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEdelmann, Doris; Bischoff, Sonja; Beck, Michael; Meier, Angelika
TitelMore students with migration backgrounds at Universities of Teacher Education.
Theoretical reflections and empirical insights on potential aspects and challenges from the perspectives of pre-service teachers and lecturers.
QuelleIn: Tertium comparationis, 21 (2015) 2, S. 205-224Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0947-9732
DOI10.25656/01:24642
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-246420
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Gruppendiskussion; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Umfrage; Bildungsniveau; Einstellung (Psy); Erwartung; Umfrage; Eltern; Erwartung; Geschlecht; Hochschullehrer; Lehrer; Pädagogische Hochschule; Sankt Gallen; Schweiz; Hochschule; Lehramtsstudent; Projekt; Bildungsniveau; Dozent; Forschungsprojekt; Gruppendiskussion; Hochschulreife; Interkulturelle Kompetenz; Multikulturelle Gesellschaft; Professionalität; Eltern; Lehrer; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Interkulturelle Bildung; Interkulturelle Kompetenz; Multikulturalität; Multikulturelle Gesellschaft; Zweite Generation; Geschlecht; Projekt; Migrationshintergrund; Berufliche Stellung; Dozent; Forschungsstand; Hochschulreife; Hochschullehrer; Migrationshintergrund; Hochschule; Pädagogische Hochschule; Professionalität; Erste Generation; Ethnische Minderheit; Migrant; Online; Forschungsprojekt; Sankt Gallen; Schweiz
AbstractContinuous migration processes are shaping the social reality in Switzerland and their education system, thus also the Universities of Teacher Education. However, the growing migration-related diversity in the student-population is not reflected among pre- and in-service teachers, since to date only few successful young adults with migration backgrounds decide to become teachers. While the migration-related diversity of the student-population in schools has been receiving a lot of attention for some time, up to date there are still hardly any meaningful studies about pre-service teachers with migration backgrounds in Switzerland. Due to the lack of empirical data so far, it can only be speculated what the potential aspects and challenges could be if the percentage of students with migration backgrounds at Universities of Teacher Education were to increase. In this context the research project DIVAL (= Diversity of pre-service teachers: focus migration / Diversität angehender Lehrkräfte: Fokus Migration) was co ducted at the University of Teacher Education St.Gallen. It consists of two sub-studies: Based on an online survey the migration-related diversity of all students was assessed. During focused group discussions, students with and without migration backgrounds as well as lecturers where asked about the relevance they attribute to migration backgrounds during teacher education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Tertium comparationis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: