Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBortoli, Laura; Bertollo, Maurizio; Vitali, Francesca; Filho, Edson; Robazza, Claudio
TitelThe effects of motivational climate interventions on psychobiosocial states in high school physical education.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Einfluss von Interventionen zum motivationalen Klima im Sportunterricht an höheren Schulen auf den psychobiosozialen Status.
QuelleIn: Research quarterly for exercise and sport, 86 (2015) 2, S. 196-204
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-1367; 2168-3824
DOI10.1080/02701367.2014.999189
SchlagwörterVergleichsuntersuchung; Emotion; Lehrerverhalten; Innere Motivation; Lernbedingungen; Motivation; Äußere Motivation; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmodell; Sport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Intervention; Jugendlicher; Mädchen
AbstractPurpose: The purpose of this study was to examine the effects of task- and ego-involving climate manipulations on students' climate perception and psychobiosocial (PBS) states in a physical education setting. Method: Two subsamples of female students (N = 108, 14-15 years of age) participated in 12 lessons on either a task- or an ego-involving climate intervention as grounded in the TARGET (tasks, authority, recognition, grouping, evaluation, and time) model. Results: At the end of the treatment, the participants of the ego-involved group reported lower scores in the perceived task-involving climate and higher scores in the perceived ego-involving climate compared with their peers in the task-involved group. Lower scores in pleasant/functional PBS states and higher scores in unpleasant/dysfunctional PBS states were also observed in the ego-involved group as a consequence of the intervention. Conclusion: Findings suggested that teachers' induced achievement motivational climates can influence students' perceptions and prompt PBS states consistent with the motivational atmosphere. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2016/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research quarterly for exercise and sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: