Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRexen, Christina Trifonov; Ersbøll, A.K.; Moller, N.C.; Klakk, H.; Wedderkopp, N.; Andersen, L.B.
TitelEffects of extra school-based physical education on overall physical fitness development.
The CHAMPS study DK.
Gefälligkeitsübersetzung: Effekte von schulbasiertem, zusätzlichen Sportunterricht auf die grundlegende körperliche Fitnessentwicklung. Die CHAMPS Studie DK.
QuelleIn: Scandinavian journal of medicine & science in sports, 25 (2015) 5, S. 706-715
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0905-7188; 1600-0838
DOI10.1111/sms.12293
SchlagwörterLängsschnittuntersuchung; Varianzanalyse; Test; Ethnizität; Soziale Herkunft; Grundschule; Schulkind; Aktivität; Gesundheitsbewusstsein; Gesundheitserziehung; Gesundheitsförderung; Gesundheitsfürsorge; Regressionsanalyse; Sozialer Einfluss; Bewegung (Motorische); Fitnesstest; Gesundheitssport; Laufen; Schulsport; Sportmedizin; Sportunterricht; Springen; Zielwerfen; Sportwissenschaft; Dänemark
AbstractFirst, this study aimed to investigate if four extra physical education (PE) lessons per week improved children's development in physical fitness. Second, to investigate if the extra PE lessons improved development in physical fitness for children with lower levels of fitness at baseline. This study was a longitudinal controlled school-based study. The study population consisted of 10 Danish public schools with children in preschool to fourth grade (cohorts 0-4) with 2.5-year follow-up. Six schools had extra PE and four schools had normal PE. In total 1247 children were included (normal PE = 536, extra PE = 711). Development in fitness was analyzed using a composite z-score from six fitness tests. Multilevel mixed-effects linear regression was used to examine the association between school type and development in fitness. Extra PE increased the total development of composite z-score units among children enrolled in cohort 4 and borderline in cohort 3 with 1.06 (95% confidence interval 0.48-1.65) and 0.52 z-score units (-0.06 to 1.09), respectively. Children in the lower 50 percentiles increased their development with 0.47 (0.08-0.85) z-score units. Extra PE in schools improved development in fitness for cohort 4 and borderline for cohort 3 among all children. Extra PE improved fitness development across all cohorts among children with low fitness levels. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2016/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Scandinavian journal of medicine & science in sports" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: