Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Dobbie, Will; Fryer, Roland G. Jr. |
---|---|
Titel | The impact of voluntary youth service on future outcomes. Evidence from teach for America. Gefälligkeitsübersetzung: Der Einfluss von Jugendfreiwilligendiensten auf das weitere Leben. Erkenntnisse aus dem Programm Teach for America. |
Quelle | In: The B.E. journal of economic analysis & policy, 15 (2015) 3, S. 1031-1065
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1935-1682 |
DOI | 10.1515/bejeap-2014-0187 |
Schlagwörter | Bildung; Sozialer Wert; Einstellungsänderung; Soziale Einstellung; Soziale Wahrnehmung; Schule; Lehrer; Soziales Verhalten; Toleranz; Ungleichheit; Armut; Politische Einstellung; Rassismus; Wertewandel; Wertorientierung; Berufswahl; Pädagogischer Beruf; Freiwilliges soziales Jahr; Auswirkung; Hochschulabsolvent; Jugendlicher; USA |
Abstract | "This paper provides causal estimates of the impact of service programs on those who serve, using data from a web-based survey of former Teach For America (TFA) applicants. We estimate the effect of voluntary youth service using a discontinuity in the TFA application process. Participating in TFA increases racial tolerance, makes individuals more optimistic about the life prospects of poor children, and makes them more likely to work in education." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2015/4 |