Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLiu, Shuiyun
TitelHigher education quality assessment in China.
An impact study.
QuelleIn: Higher education policy, 28 (2015) 2, S. 175-195Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/hep.2014.3
SchlagwörterLehre; Studium; Hochschulsystem; Qualitätssicherung; Student; Ausland; China
AbstractThis research analyses an external higher education quality assessment scheme in China, namely, the Quality Assessment of Undergraduate Education (QAUE) scheme. Case studies were conducted in three Chinese universities with different statuses. Analysis shows that the evaluated institutions responded to the external requirements of the QAUE actively, but the actual effects of the QAUE on university operations were not as high as expected. The empirical study of the QAUE indicates that quality assessments can trigger university change as an external force, but genuine change can only occur when it is integrated with internal motivation and capacities for change. The external and internal forces involved in the process are detailed. The analysis also shows that there is limited impetus for quality assessment as an external force driving university change. This is determined by the functional mechanism of quality assessment per se. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: