Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDang, Que Anh
TitelThe Bologna Process Goes East? from "Third Countries" to Prioritizing Inter-regional Cooperation Between the ASEAN and EU.
QuelleAus: Curaj, Adrian (Hrsg.); Matei, Liviu (Hrsg.); Pricopie, Remus (Hrsg.); Salmi, Jamil (Hrsg.); Scott, Peter (Hrsg.): The European higher education area. Between critical reflections and future policies. 2. Cham [u.a.]: Springer International Publishing (2015) S. 763-783
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-18767-9; 978-3-319-20877-0
DOI10.1007/978-3-319-20877-0_47
SchlagwörterMobilität; Bologna-Prozess; Hochschulsystem; Asien; Ausland
AbstractThe Bologna Process increasingly prioritizes its dialogues and negotiations with regions over individual countries, thus expanding its outreach to a larger scale. The Association of Southeast Asian Nations-ASEAN and ASEAN+3-which are developing collective mechanisms for regional harmonization, have become one of the strategic regions for the EU partnerships in higher education. This paper draws on policy diffusion approach in regional studies literature and a constructivist approach to policy movement and mutation in geography to examine how Bologna policies have travelled to ASEAN and transformed their features and effects in the new context. Bringing the theoretical frameworks from political science and geography into higher education studies, this paper attempts to make a novel methodological contribution. Tracing the evolution of the ASEAN regional cooperation in higher education over the last four decades and using first-hand empirical data, this paper argues that although the Bologna Process provides a point of reference for ASEAN, the active construction of an ASEAN regional higher education space in its flexible institutional design can become a model in its own right and potentially provide a useful source for reflecting on European Bologna practices. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: