Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRohwer, Götz
InstitutionRuhr-Universität Bochum
TitelAbility measures based on response probabilities representing knowledge.
QuelleBochum: Ruhr-Universität Bochum (2015), 33 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterRasch-Modell; Kompetenzmessung; Test; Wahrscheinlichkeitstheorie; Studie
AbstractI refer to a competence test, T_m, consisting of m binary items. The items are represented by variables, X1, . . . , Xm, having values 1 (if there is a correct answer) or 0 (otherwise). Values of these variables for the members of a population (or sample) P are given by vectors x_i= (x_i1, . . . , x_im), the sum score is denoted s_i:= sum_j(x_ij); i identifies members of P. A standard approach to the estimation of individual abilities w.r.t. T_m uses the Rasch model. This model postulates item parameters delta=(delta_1, . . . , delta_m), and for each person i a parameter theta_i, which together determine probabilities pi^R_ij:= Pr(X_j= 1|theta_i, delta_j) := L(theta_i-delta_j) where L(x) := exp(x)/(1 + exp(x)), for person i's correctly answering to item j. A problem with this approach concerns the interpretation of these probabilities. How to understand, for example, that a person can correctly solve a mathematical task with a probability 0.2, or 0.4, or 0.6? In this paper I consider an alternative approach which defines response probabilities pi_ij by a reference to a distinction between 'knowing' and 'not knowing' (and possibly guessing) the correct answer to an item. By introducing interval-valued response probabilities, this approach also allows one to express the idea that a person's ability to correctly solving items is, to some degree, a vague notion. In Section 2 I introduce the approach for tests containing items which cannot be solved by guessing. In Section 3 I discuss multiple-choice (MC) items, and in Section 4 I compare the approach with the Rasch model. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: