Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenEllis, Viv (Hrsg.); Orchard, Janet (Hrsg.)
TitelLearning teaching from experience.
Multiple perspectives and international contexts.
QuelleLondon: Bloomsbury Academic (2015), XII, 274 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-4742-4823-3; 978-1-4742-4823-5
SchlagwörterBildungsforschung; Fallstudie; Soziale Benachteiligung; Kanada; Norwegen; Schule; Standort; USA; Institutionalisierung; Berufsanfänger; Bildungsforschung; Fallstudie; Institutionalisierung; Berufserfahrung; Schule; Lehrerausbildung; Erfahrungslernen; Standort; Gemeinde (Kommune); Berufserfahrung; Referendariat; Berufsanfänger; Wygotskij, Lew Semjonowitsch; Kanada; Norwegen; USA
AbstractWhat do teachers learn "on the job"? And how, if at all, do they learn from "experience"? [...] Researchers from the UK, Europe, the USA and Canada offer international, research-based perspectives on a central problem in policy-making and professional practice - the role that experience plays in learning to teach in schools. Experience is often weakly conceptualized in both policy and research, sometimes simply used as a proxy for 'time', in weeks and years, spent in a school classroom. The conceptualization of experience in a range of educational research traditions lies at the heart of this book, exemplified in a variety of empirical and theoretical studies. Distinctive perspectives to inform these studies include sociocultural psychology, the philosophy of education, school effectiveness, the sociology of education, critical pedagogy, activism and action research. However, no one theoretical perspective can claim privileged insight into what and how teachers learn from experience; rather, this is a matter for a truly educational investigation, one that is both close to practice and seeks to develop theory. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: