Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHillen, Stefanie (Hrsg.); Aprea, Carmela (Hrsg.)
TitelInstrumentalism in Education - Where is Bildung left?
QuelleMünster: Waxmann (2015), 159 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-8309-3054-2; 978-3-8309-3054-9
SchlagwörterBildung; Vergleichende Bildungsforschung; Berufsausbildung; Bildung; Bildungspolitik; Dänemark; Deutschland; Kritik; Norwegen; Österreich; Schulpolitik; Schweiz; Bildungspolitik; Schulpolitik; Internationaler Vergleich; Modernisierung; Vergleichende Bildungsforschung; Bildungseinrichtung; Elementarbereich; Europäisierung; Hochschulbildung; Unterrichtsklima; Elementarbereich; Unterrichtsklima; Europäisierung; Marktorientierung; Berufsausbildung; Hochschulbildung; Internationaler Vergleich; Kritik; Modernisierung; Bildungseinrichtung; Deutschland; Dänemark; Norwegen; Schweiz; Österreich
AbstractThis anthology aims to make visible those processes, conditions, and impacts on and in European educational institutions (k-HigherEd-VET) which are nowadays influenced by the phenomena of accountability, new public management, outcome-based learning, and educational policies which themselves obviously absorb or even perpetuate these phenomena. Are these phenomena evidence of an increasing instrumentalist view in education? The tendencies mentioned above do not just have an impact on learning processes and results but also on the way in which "Bildung" and Education are understood and realised in formal learning situations. It is striking that - independent of the original standpoints in a multifaceted European educational landscape with its variety of educational systems - these influences can be recognised as much more than marginal. Rather, they impact upon all educational institutions from kindergarten, preschool, and comprehensive school to higher education, vocational training, special education, and further education. Researchers from different European countries reflect on these perceived "instrumentalist" tendencies from their own national educational platforms, educational backgrounds in theoretical and empirical research, and educational practice: that is, on a macro-, meso-, and microlevel. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: