Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Sprietsma, Maresa |
---|---|
Institution | Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung |
Titel | Student employment. Advantage or handicap for academic achievement? Gefälligkeitsübersetzung: Studentische Erwerbsarbeit. Vorteil oder Nachteil für die akademische Karriere? |
Quelle | Mannheim (2015), 21 S.
PDF als Volltext |
Reihe | ZEW discussion paper. 2015-085 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
Schlagwörter | Bildungsprozess; Panel; Nebentätigkeit; Arbeitszeit; Bundesausbildungsförderungsgesetz; Studium; Studienerfolg; Freizeit; Zeitbudget; Auswirkung; Kompetenzentwicklung; Student; NEPS (National Educational Panel Study); Deutschland |
Abstract | We estimate the effects of student employment on academic performance. Performance is measured by grades achieved one and a half years after entering university. We use the amount of financial aid students receive after application as a source of exogenous variation in the probability or being employed to correct for potential endogeneity bias. We find no evidence that student employment is detrimental to academic performance, even for a larger number of hours worked per week. There is significant selection of students into different types of student employment. (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2016/2 |