Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelImmigrant students at school.
Easing the journey towards integration.
Gefälligkeitsübersetzung: Ausländische Schüler an der Schule. Den Weg zur Integration ebnen.
QuelleParis: OECD (2015), 120 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD reviews of migrant education
BeigabenDiagramme
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN2077-6829
ISBN978-92-64-24950-9
DOI10.1787/9789264249509-en
SchlagwörterBildungsmotivation; Soziale Integration; Bildungspolitik; Flüchtling; Öffentliche Meinung; Schulleistung; Soziale Integration; Bildungspolitik; Frühförderung; Internationaler Vergleich; Schulische Integration; Sprachförderung; Frühförderung; Schulische Integration; Schulleistung; Sprachförderung; Asyl Suchender; Öffentliche Meinung; Internationaler Vergleich; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Flüchtling
AbstractHow school systems respond to immigration has an enormous impact on the economic and social well-being of all members of the communities they serve, whether they have an immigrant background or not. Immigrant Students at School: Easing the Journey towards Integration reveals some of the difficulties immigrant students encounter - and some of the contributions they offer - as they settle into their new communities and new schools. Results from the OECD Programme for International Student Assessment (PISA) indicate that students with an immigrant background tend to perform worse in school than students without an immigrant background. Several factors are associated with this disparity, including the concentration of disadvantage in the schools immigrant students attend, language barriers and certain school policies, like grade repetition and tracking, that can hinder immigrant students' progress through school. But successful integration is measured in more than academic achievement; immigrant students' well-being and hopes for the future are just as telling. This report examines not only immigrant students' aspirations and sense of belonging at school, but also recent trends in Europeans' receptiveness to welcoming immigrants into their own countries - the context that could make all the difference in how well immigrant students integrate into their new communities. The report includes a special section on refugees and education, and an extensive discussion on education policy responses to immigration. (Author's abstract, IAB-Doku) ".
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2016/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: