Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMatteini, Simona
TitelL2 multiple nominal feature agreement in German: the acquisition of grammatical gender in a formal environment.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 52 (2014) 4, S. 313-355
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X; 1613-4141
DOI10.1515/iral-2014-0014
SchlagwörterEmpirische Forschung; Didaktische Grundlageninformation; Deutsch als Fremdsprache; Deutsch als Zweitsprache; Genus; Morphosyntax
AbstractThis work reports on accuracy in grammatical gender marking by Italian adults learning German in a formal environment. It aims at investigating whether adult speakers of a [+gender] language who are acquiring a [+gender] L2 language can master a complex gender agreement system given the crucial role played either by other morphosyntactic features in the L2 nominal inflection. Moreover, it explores the role that L2 input (formal instruction; access to the L2 outside classroom activities) may (not) have in this particular domain of language acquisition. Findings indicate that L1 transfer - the fact that [gender] is morphologically realized in both languages although the Italian system is not congruent to the German one - and formal instruction do not play a crucial role in the population investigated for this study. Overall, results show that acquiring lexical gender seems to be possible from early on, whereas mastering more complex agreement configurations where multiple morphosyntactic factors interact on gender marking on nominal elements is problematic even if the category gender is present in the L1. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: