Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBirdsong, David
TitelDominance and Age in Bilingualism.
QuelleIn: Applied linguistics, 35 (2014) 4, S. 374-392Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Anmerkungen 6; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1477-450X
DOI10.1093/applin/amu031
SchlagwörterEmpirische Forschung; Empirische Forschung; Altersstufe; Sprachanwendung; Bilingualismus
AbstractThe present article examines the relationship between age and dominance in bilingual populations. Age in bilingualism is understood as the point in development at which second language (L2) acquisition begins and as the chronological age of users of two languages. Age of acquisition (AoA) is a factor in determining which of a bilingual's two languages is dominant and to what degree, and it, along with age of first language (L1) attrition, may be associated with shifts in dominance from the L1 to the L2. In turn, dominance and chronological age, independently and in interaction with lexical frequency, predict performance on naming tasks. The article also considers the relevance of critical-period accounts of the relationships of AoA and age of L1 attrition to L2 dominance, and of usage-based and cognitive-aging accounts of the roles of age and dominance in naming. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: