Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBugayong, Lenny Kaye; Maillat, Didier
TitelPragmatic processes through the lifespan in L2.
QuelleIn: Bulletin VALS-ASLA, (2014) 99, S. 51-71Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 3; Anmerkungen 9; Literaturangaben; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1023-2044
SchlagwörterEmpirische Forschung; Altersstufe; Kognitives Lernen; Pragmatik (Ling); Zweitsprachenerwerb
AbstractThe topic of language learning and age has gained much attention not only within the scientific community but also among lay people, even influencing school curricula that cater to bilingual education. This article deals with one aspect of language learning that is all the while often neglected, namely language learning and pragmatics. In doing so, it focuses on disambiguation processes across the lifespan, more specifically reference assignment. How do L2 learners assign reference in ambiguous contexts? How does this compare to their behavior in L1? Does their performance in both their L1 and L2 change with age? And what implications does this change have on our understanding of language learning and language teaching? This article thus describes two experimental setups designed to help answer these questions. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bulletin VALS-ASLA" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: