Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enXiao, Yang; Wong, Ka F.
TitelExploring Heritage Language Anxiety: A Study of Chinese Heritage Language Learners.
QuelleIn: The modern language journal, 98 (2014) 2, S. 589-611Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 11
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterBewertungsskala; Empirische Forschung; Angst; Hemmung; Sprechen; Fremdsprachenunterricht; Chinesischunterricht; Schreiben; USA
AbstractThe rapidly increasing population of heritage students within the recent expansion of Chinese language education leads us to explore anxiety levels specific to Chinese heritage language (CHL) learners. This study examines the anxiety profiles of 87 CHL learners, enrolled in separated heritage-track courses at two U. S. universities, from a larger sample of 192 Chinese language students. The results indicate that of the four language skill-based activities, writing provokes the most anxiety in CHL learners, and students' avoidance behavior was found to be strongest in the three subcomponents of writing anxiety. At the same time, correlations with the other three skill-based anxieties were the weakest, revealing the complex construct of CHL writing anxiety. Factor analysis and regression procedures indicate that a large portion of CHL writing anxiety is explained not only by factors of the second language writing process but also by factors associated with the learners' heritage identity. Finally, suggestions for a Heritage Language Anxiety Scale and pedagogical implications for CHL writing instruction are provided. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: