Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMa, Rui; Oxford, Rebecca L.
TitelA diary study focusing on listening and speaking: The evolving interaction of learning styles and learning strategies in a motivated, advanced ESL learner.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, (2014) 43, S. 101-113Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterTagebuch; Einstellung (Psy); Hören; Motivation; Tagebuch; Sprechen; Motivation; Lernmethode; Hören; Sprechen; Englisch als Zweitsprache
AbstractUsing a personal diary, the first author, an advanced learner of English as a second language (ESL) who desires to improve her academic language competence, focuses on her own evolving learning styles and learning strategies for ESL listening and speaking while living in the US. The author examines dual contexts: the internal context of attitudes, motivations, and emotions and the external context of the unfamiliar country, its culture, and the author's observable interactions with people in that culture. She looks at how the internal and external contexts work together to affect her styles and strategies for learning. For this introverted, reflective, and visual learner, learning by listening to lectures and actively participating in classroom conversations are not easy tasks, but her diary shows that she eventually manages the different aspects of her overall learning style and learns to use relevant strategies that make her a more active classroom participant. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: