Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMahoney, Joseph L.
TitelA developmental study of expanded learning time, norm-breaking, and antisocial behavior.
QuelleIn: International journal for research on extended education, 2 (2014) 1, S. 63-78
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2196-3673; 2196-7423
DOI10.25656/01:22979
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-229790
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Abweichendes Verhalten; Schuljahr 04; Schuljahr 08; Sekundarstufe I; Primarbereich; Ganztagsunterricht; Schülerverhalten; Soziales Verhalten; USA
AbstractExpanded learning time (ELT) refers to a longer school day, week, or year. ELT schools are becoming common in the United States and aim to provide all students with additional opportunities for learning, recreation, and enrichment. ELT schools differ from afterschool programs that take place immediately following the regular school day and serve a select group of students. Research on ELT schools has tended to focus on academic outcomes. This study examines whether extended school time relates to norm-breaking (e.g., cheating) and antisocial behavior (e.g., violence). A nationally representative sample of 496 schools from the 2007 Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) data was used and involved students in Grades 4 and 8. Results showed a longer school day predicted high norm-breaking behavior for 4th-graders. For 8th-graders, a longer school year predicted high norm-breaking and antisocial behaviors. Results underscore studying social outcomes to evaluate ELT schools. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal for research on extended education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: