Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchmid, Johanna; Hasselhorn, Marcus
Titel'Children at Risk' of poor educational outcomes. Insights from a (neuro-)cognitive perspective.
QuelleIn: Child indicators research, 7 (2014) 4, S. 735-749
PDF als Volltext kostenfreie Datei (inhaltlich überarbeitete Version); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1874-897X
DOI10.1007/s12187-014-9260-8
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-181658
SchlagwörterBildungserfolg; Forschung; Arbeitsgedächtnis; Aufmerksamkeit; Intelligenz (Psy); Kognitionspsychologie; Risikokind; Forschung; Aufmerksamkeit; Risikokind; Arbeitsgedächtnis; Lernbedingungen; Forschungsstand
AbstractTaking a (neuro-)cognitive perspective, this article deals with preconditions of successful learning and maladaptive developmental processes related to deficient learning processes and poor educational outcomes. Three strands of research are focused that have made significant contributions to the understanding of (neuro-)cognitive risks for poor educational outcomes: intelligence research, research on working memory, and research on attentional processes. Selected examples from these areas of research are provided with a summary of main conclusions. In addition, we highlight current research gaps by arguing that there is a specific need for (a) future research focusing on the interactions between the (neuro-)cognitive functions described, as well as for (b) integrating results from the (neuro-)cognitive perspective into a broader conceptual framework of risk factors. A claim is made that more research is needed linking insights from different scientific perspectives and methodological traditions to generate approaches that successfully contribute to a substantial reduction of the percentage of students with poor educational outcomes. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child indicators research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: