Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLeask, Betty
TitelInternationalizing the Curriculum and all Students' Learning.
QuelleIn: International higher education, (2014) 78, S. 5-6Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1084-0613
SchlagwörterLernen; Curriculum; Engagement; Internationalisierung; Student
AbstractInternationalization of the curriculum has the potential to connect broader institutional agendas focused on internationalization with student learning. However, the focus of internationalization of the curriculum in policy and practice is more on what some students will experience than on what all students will learn. An internationalized curriculum focused on student learning is defined by two main characteristics. First, it will be connected to the different cultures and practices of knowing, doing and being in the disciplines through the active engagement of faculty in the process of internationalizing the curriculum. Second, faculty who do not have the experience, skills or knowledge required to internationalize the curriculum will be supported by expert facilitators in the process of defining intended internationalized learning outcomes and assisting all students to achieve them. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2016/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: