Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBertrams, Alex; Englert, Chris
TitelTest anxiety, self-control, and knowledge retrieval in secondary school students.
QuelleIn: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie, 46 (2014) 4, S. 165-170Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0049-8637; 2190-6262
DOI10.1026/0049-8637/a000111
SchlagwörterWissen; Angstbewältigung; Prüfungsangst; Schüler; Wissen; Leistung; Selbstkontrolle; Angstbewältigung; Sekundarbereich; Schüler; Prüfungsangst; Leistung; Selbstkontrolle
AbstractThe relationship between anxiety and performance has been found to depend on momentary self-control strength. In a sample of secondary school students (N = 136), the authors examined whether this finding can be generalized to knowledge retrieval. First, participants' test anxiety was assessed and their self-control strength was experimentally manipulated, and then they completed a standardized vocabulary test as a measure of knowledge retrieval. While knowledge retrieval was not a function of test anxiety or self-control strength, the interaction of both variables predicted the knowledge demonstrated. In line with previous research, students with low self-control strength performed worse the more test anxious they were. In contrast, anxiety was unrelated to vocabulary performance in students with high self-control strength. This pattern is interpreted such that test anxiety only hampers knowledge retrieval when self-control cannot be used to compensate for anxiety-related attentional deficits. This finding suggests that thorough preparation does not guarantee good test grades. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: