Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Hidalgo-Hidalgo, Marisa |
---|---|
Titel | Tracking can be more equitable than mixing. Gefälligkeitsübersetzung: Trennung kann gerechter sein als Mischung. |
Quelle | In: The Scandinavian journal of economics, 116 (2014) 4, S. 964-981
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0347-0520; 1467-9442 |
DOI | 10.1111/sjoe.12074 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungschance; Chancengleichheit; Bildung; Bildungspolitik; Chancengleichheit; Bildungssystem; Bildungssystem; Schulleistung; Bildungspolitik; Schullaufbahn; Hochschulbildung; Lebenseinkommen; Bildungsförderung; Benachteiligtenförderung; Bildungsförderung; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Schullaufbahn; Schullaufbahnentscheidung; Schulleistung; Einkommenseffekt; Lebenseinkommen; Hochschulbildung |
Abstract | Parents and policy-makers often wonder whether and how the choice of a tracked or mixed educational system affects the equality of opportunity. I answer this question by analyzing the influence of peers on future educational results. I define an equal opportunity policy as one that maximizes the average lifetime income of the worst-off type of individuals in society (i.e., students from disadvantaged backgrounds). I find that tracking maximizes average lifetime income if the opportunity cost of college attendance is sufficiently high. (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2015/2 |