Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThoenig, Jean-Claude; Paradeise, Catherine
TitelOrganizational governance and the production of academic quality.
Lessons from two top U.S. research universities.
QuelleIn: Minervaa : review of science, learning and policy, 52 (2014) 4, S. 381-417
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-4695; 1573-1871
DOI10.1007/s11024-014-9261-2
SchlagwörterForschung; Hochschullehrer; Hochschule; Ausland; USA
AbstractDoes organizational governance contribute to academic quality? Two top research universities are observed in-depth: Berkeley and the MIT. Three key factors are listed that help generate consistent and lasting high performance. Priority is allocated to self-evaluation and to the development of talent. Values and norms such as community membership, commitment to the affectio societatis, mutual respect and trust strongly regulate the behaviors of the faculty. Complex inner organizational processes are at work making integration and differentiation compatible. Each of these factors contributes to produce top academic quality in a synergetic way. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Minervaa : review of science, learning and policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: