Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Spenlen, Klaus |
---|---|
Titel | Im Zwiespalt konkurrierender Identitäten. Erziehungsvorstellungen in Migrantenfamilien aus der Türkei. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 67 (2014) 2, S. 135-152Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
DOI | 10.7788/bue-2014-0203 |
Schlagwörter | Erziehung; Gesellschaft; Identität; Soziale Integration; Familie; Familienleben; Frau; Familienerziehung; Peer Group; Geschlecht; Ungleichheit; Migrationshintergrund; Wertorientierung; Islam; Tradition; Jugendlicher; Migrant; Türke; Deutschland |
Abstract | In a first step criteria are established to define the target group more closely in order to approach the subject in an analysis of milieu-based conceptions. This is followed by a presentation of education-based effects finding their expression in an improving participation in the social process as well as in a value-based orientation. As most Turkish people are Muslims, the main aspect of the analysis deals with the educational principles in Islamic-orientated families, and in a specific analysis with those in a non-Islamic environment. The final outlook lists parameters of an education striving for a successful life in a plural and liberal society. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2014/4 |