Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | König, Karlheinz |
---|---|
Titel | Die Berufliche Oberschule in Bayern. Geschichte, Organisation, didaktische Konzeption. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 67 (2014) 1, S. 29-68Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
DOI | 10.7788/bue-2014-0104 |
Schlagwörter | Bildungsgeschichte; Bildungspolitik; Schulversuch; Schulrecht; Schulorganisation; Durchlässigkeit; Fachoberschule; Fachhochschulreife; Schulabschluss; Didaktik; Lerninhalt; Lernplattform; Duales Ausbildungssystem; Berufsoberschule; Doppelqualifikation; Hochschulreife; E-Learning; Zweiter Bildungsweg; Konzeption; Zulassungsverfahren; Berufsfachschule; Bayern; Deutschland |
Abstract | The German federal organized educational system allows each federal state to develop schools and educational fields according to the wishes of the individual state. Such Bavaria founded on more than 50 years background experience with the "berufliche Oberschulen" a new type of vocational access to higher university studies. Passing these schools students can prepare much better than before for technical and scientific studies. This article reflects from the experience the many historical and legal battle-fields of arguments. Additionally it represents the varieties of school tracks and variants with double qualifying certifications for professional working license and more or less related fields of study at the universities, technical universities and schools for applied studies. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2014/4 |