Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEnnis, Catherine D.
TitelThe role of students and content in teacher effectiveness.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Rolle von Schülern und Unterrichtsinhalt bei der Effektivität von Lehrern.
QuelleIn: Research quarterly for exercise and sport, 85 (2014) 1, S. 6-13
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-1367; 2168-3824
DOI10.1080/02701367.2014.872979
SchlagwörterLehrerverhalten; Schüler; Schülerverhalten; Lernerfolg; Interesse; Didaktik; Lerninhalt; Wissensvermittlung; Curriculum; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Sportpädagogik; Sportunterricht; Qualitätsmanagement; Effektivität; USA
AbstractThe process of effective teaching - teaching that directly leads to student learning of standards-based content - is tenuous at best and easily disrupted by contextual and behavioral factors. In this commentary, the author discusses the role of student support and mediation in teacher effectiveness and curricular reform. The most vocal students in physical education classes appear to thrive in the current multiactivity, recreation-oriented sport culture that dominates many U.S. physical education programs. They expect lessons with minimal skill and tactical instruction and with maximum opportunities to play ball. The author also comments on Ward's emphasis on the value of content-rich definitions of teaching effectiveness and argues for additional disciplinary-based, concept-rich cognitive outcomes for physical education to complement and enrich skill, sport, and physical activity performance. The author lends her voice to Rink's call for comprehensive measures of teacher accountability as the most critical next step in physical education reform. The author concludes by contesting McKenzie and Lounsbery's accusation of "muddled goals" in physical education. Although physical education advocates may present diverse content perspectives, student learning is the primary goal of physical education. Verf.-Referat (geändert).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research quarterly for exercise and sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: