Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarttinen, R.; Novak, D.; Silverman, Stephen
TitelA review of research on teaching in physical education pedagogy 2012-2013.
Gefälligkeitsübersetzung: Ein Überblick über die Forschung zur Unterrichtserteilung in der Sportpädagogik 2012-2003.
QuelleIn: International journal of physical education, 51 (2014) 1, S. 2-11Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0341-8685
SchlagwörterEinstellung (Psy); Motivation; Didaktik; Sportunterricht; Unterrichtsmethode; Sportpädagogik; Aktivität; Schülerverhalten; Aktivität; Schülerverhalten; Motivation; Didaktik; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Unterrichtsmaterial; Sportpädagogik; Sportunterricht; Forschungsstand; Effektivität; Effektivität; Literaturübersicht
AbstractThe aim of this review is to identify trends and patterns and to categorize research on teaching in physical education (RT-PE). This review focuses on research on instructional theory and research that focuses on teaching that has been published in the last two years. In order to report the research in an efficient manner the authors have categorized it and provide a limited analysis on selected data due to space constraints. There are three major sub-areas of physical education pedagogy research: curriculum, teacher education and research on teaching. This review will focus on research on teaching in physical education. It is important to note trends in research as a means to predict the direction of future studies as well as gaining a better understanding of the field. The authors have categorized the research into the following sections: teaching effectiveness; research on attitude and motivation; research on physical activity; instrument development research; and finally new and emerging trends in research. Some studies fall into more than one category. While there may be an overlap with research on curriculum or teacher education, the authors have limited the discussion to studies that focus on processes and learning outcomes in physical education. Einleitung (gekürzt und geändert).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of physical education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: