Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMathies, Charles; Ferland, Chris
TitelThe Fundamentals of Tracking Students.
QuelleIn: Journal of the European higher education area, (2014) 2, S. 95-115Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2192-0109
SchlagwörterEntwicklung; Grundlagen; Student
AbstractRecent policy reforms have increased the use of performance indicators and output measures in European higher education. The retention and completion of students, used as both a performance indicator and output measure, has evolved into key component of recent policy reforms and is often cited as a primary reason to track student degree progression. In this text we outline the resources and data needed while providing a 3 step process as a guide to effectively track students. We conclude by discussing the increasing importance of tracking students in European higher education including its impact on funding, measuring institutional performance, and rankings. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the European higher education area" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: