Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDettleff, Henning
TitelDon't learn what you already know.
Widening access and recognising prior learning as part of institutional policies in European higher education.
QuelleIn: Journal of the European higher education area, 4 (2014) 1, S. 73-94Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2192-0109
SchlagwörterAkademiker; Bedarf; Europa; Student; Studium; Ausland; Berufstätiger; Hochschulreife; Reifezeugnis; Lehre; Bologna-Prozess; Reifezeugnis; Lehre; Studium; Bologna-Prozess; Hochschulreife; Akademiker; Bedarf; Berufstätiger; Student; Ausland; Europa
AbstractWhile European and national policies aim at opening higher education for a growing share of the population, institutions are confronted with the challenge to redefine access and progression rules and to establish suitable procedures. Many non-traditional students already have a long record of formal, non-formal and informal learning and can demonstrate a range of relevant knowledge, skills and competences when starting a study programme. The article examines how the demand for widened access and the recognition of prior learning are rooted in societal developments and political strategies. It also describes methods and tools that help institutions to validate learning outcomes achieved outside higher education. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2014/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the European higher education area" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: