Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enErath, Kirstin; Prediger, Susanne
InstitutionInternational Group for the Psychology of Mathematics Education
TitelMathematical practices as under-determined learning goals.
The case of explaining diagrams in different classroom microcultures.
QuelleAus: Oesterle, Susan (Hrsg.); Liljedahl, Peter (Hrsg.); Nicol, Cynthia (Hrsg.); Allan, Darien (Hrsg.): Proceedings of the 38th conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education and the 36th conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education. Vancouver, Canada (July 15-20, 2014). Lebonfon, Québec: International Group for the Psychology of Mathematics Education (2014) S. 17-24
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheProceedings of the Joint Meeting of PME 38 and PME-NA 36. 3
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISSN0771-100X
ISBN978-0-86491-360-9; 978-0-86491-363-0
SchlagwörterSchuljahr 05; Schüler; Interaktion; Curriculum; Unterrichtsgestaltung; Videoanalyse; Vergleichende Analyse; Mathematikunterricht; Mathematische Bildung; Mathematische Kompetenz; Erklärungsmuster
AbstractMore and more curricula and standards worldwide specify not only mathematical contents as learning goals but also process-oriented goals for mathematical practices. But even with clear formulations in the formal curricula, the implemented curricula of these mathematical practices can diverge substantially for different classroom cultures, as this research report shows for the discursive practice of "explaining". By adopting an interactionist perspective, we compare the implemented curriculum in different video-recorded classroom microcultures. The comparative case study on the topic "explaining diagrams" in grade 5 shows that explaining practices and their underlying norms differ considerably with respect to explanandum, repertory of explanans in epistemic modes, and participation structures (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: