Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAßmann, Christian; Goßmann, Solange; Schönberger, Benno
InstitutionLeibniz-Institut für Bildungsverläufe
TitelBayesian analysis of binary panel probit models.
The case of measurement error and missing values in explaining factors.
QuelleBamberg: Leibniz Institute for Educational Trajectories (LIfBi) (2014), 27 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNEPS working paper. 35
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterSchülerbefragung; Fehleranalyse; Datenanalyse; Regressionsanalyse; Markowsche Kette; Messgenauigkeit; Messfehler; NEPS (National Educational Panel Study)
AbstractSince large panel data sets, e.g. on educational or epidemiological issues, are despite tremendous efforts in field work almost inevitably plagued by missing data and measurement error, the development of appropriate estimation techniques is necessary. Bayesian analysis facilitated via Markov Chain Monte Carlo (MCMC) sampling algorithms allows for conceptually straightforward treatment of measurement error and missing values based on the device of data augmentation. Augmenting the parameter vector by the missing values allows for direct incorporation of the uncertainty stemming from missing values into parameter estimation. Full conditional distributions for missing values are provided on the basis of a nonparametric sequential regression modeling approach. For empirical illustration the proposed methodology is applied for students participating in a survey of the National Educational Panel Study (NEPS) assessing the impact of curricular reforms. The empirical application points at the necessity to cope with missing data and measurement errors in order to avoid biased estimation. Additionally a simulation study is performed documenting the adequacy of the proposed estimation methodology. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: