Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGriffith, Alison I. (Hrsg.); Smith, Dorothy E. (Hrsg.)
TitelUnder new public management.
Institutional ethnographies of changing front-line work.
Gefälligkeitsübersetzung: New Public Management. Institutionelle Ethnographien des Wandels der Arbeit mit Publikumskontakt.
QuelleToronto: University of Toronto Press (2014), 354 S.Verfügbarkeit 
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-4426-2656-0
SchlagwörterMethode; Organisationswandel; Arbeitsorganisation; Australien; Dänemark; Effizienz; Entwicklungshilfe; Erwachsenenbildung; Gesundheitswesen; Kanada; Kostensenkung; Management; Methode; Öffentlicher Dienst; Bildungssystem; Berufsbildung; Bildungssystem; Controlling; Organisationswandel; USA; Auswirkung; Modernisierung; Unternehmensziel; Sozialwesen; Kundenorientierung; Anwendungsprogramm; Anwendungsprogramm; Gesundheitswesen; Entwicklungshilfe; Soziale Dienste; Kostensenkung; Kundenorientierung; Management; Staatliche Dienstleistung; Unternehmensziel; Berufsbildung; Tätigkeitswandel; Controlling; Erwachsenenbildung; Sozialwesen; Arbeitsorganisation; Auswirkung; Effizienz; Modernisierung; Öffentliche Verwaltung; Öffentlicher Dienst; Australien; Dänemark; Kanada; USA
AbstractThe institutional ethnographies collected in Under New Public Management explore how new managerial governance practices coordinate the work of people doing front-line work in public sectors such as health, education, social services, and international development, and people management in the private sector. In these fields, organizations have increasingly adopted private-sector management techniques, such as standardized and quantitative measures of performance and an obsession with cost reductions and efficiency. These practices of 'new public management' are changing the ways in which front-line workers engage with their clients, students, or patients. Using research drawn from Canada, the United States, Australia, and Denmark, the contributors expose how standardized managerial requirements are created and applied, and how they affect the practicalities of working with people whose lives and experiences are complex and unique. Contents: - Literacy Work and the Adult Literacy Regime (Richard Darville); - Learning Global Governance: OECD's Aid Effectiveness and 'Results' Management in a Kyrgyzstani Development Project (Marie Campbell); - E-governance and Data-driven Accountability: OnSIS in Ontario Schools (Lindsay Kerr); - Digital Era Governance: Connecting Nursing Education and the Industrial Complex of Health Care (Janet Rankin and Betty Tate); - What Counts? Managing Professionals on the Front Line of Emergency Services (Michael K. Corman and Karen Melon); - 'Let's Be Friends': Working Within an Accountability Circuit (Marjorie DeVault, Murali Venkatesh, and Frank Ridzi); - A Workshop Dialogue: Outcome Measures and Front-line Social Service Work; - For-profit Contractors, Accreditation and Accountability (Shauna Janz); - Research and Development Work at an Ontario Youth Shelter (Naomi Nichols); - The Neighbourhood Computer Lab, Funding and Accountability (Frank Ridzi); - 'If Our Statistics Are Bad We Don't Get Paid': Outcome Measures in the Settlement Sector (Liza McCoy); - A Workshop Dialogue: Institutional Circuits and the Front-line Work of Self-Governance; - Accountability Circuits in Vocational Education and Training (Lauri Grace); - The Circuit of Accountability for Lifelong Learning (Cheryl Zurawski); - Institutional Circuits in Cancer Care (Christina Sinding); - Knowledge that Counts: Points Systems and the Governance of Danish Universities (Susan Wright) (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: