Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | OECD |
---|---|
Titel | Skills beyond school. Synthesis report. |
Quelle | Paris: OECD (2014), 113 S.
PDF als Volltext |
Reihe | OECD reviews of vocational education and training |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISSN | 2077-7728; 2077-7736 |
ISBN | 9-264-21467-4; 9-264-21468-2; 978-9-264-21467-5; 978-9-264-21468-2 |
DOI | 10.1787/9789264214682-en |
Schlagwörter | Bildungspolitik; Übergang; Bildungsprogramm; Lesekompetenz; Mathematische Kompetenz; Wirtschaft; Berufsausbildung; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Berufliche Kompetenz; Qualifikation; Ausbildungssystem; Universität; Weiterbildung; Kooperation; Qualität; Ausbilder; Berufsfachschule; Erwachsener; Jugendlicher; OECD-Staaten |
Abstract | Higher level vocational education and training (VET) programmes are facing rapid change and intensifying challenges. What type of training is needed to meet the needs of changing economies? How should the programmes be funded? How should they be linked to academic and university programmes? How can employers and unions be engaged? This report synthesises the findings of the series of country reports done on skills beyond school. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2015/2 |