Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEbner, Martin; Prettenthaler, Christoph; Hamada, Mohamed
TitelCloud-based service for eBooks using EPUB under the aspect of Learning Analytics.
QuelleAus: 2014 IEEE 8th International Symposium on Embedded Multicore/Manycore SoCs (MCSoc 2014). Aizu-Wakamatsu, Japan, 23 - 25 September 2014. [including workshop papers]. Piscataway, NJ: IEEE (2014) S. 116-122
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-4799-4304-3; 978-1-4799-4305-0
DOI10.1109/MCSoC.2014.25
SchlagwörterBildung; Learning Analytics; Bildung; Datenbank; Elektronisches Publizieren; Grundschule; Lernen; Informationssystem; Analyse; Lernverhalten; Elektronisches Buch; E-Learning; Grundschule; Lernen; Lernverhalten; Cloud-Computing; Elektronisches Buch; Elektronisches Publizieren; Interaktives Lernprogramm; Lernplattform; Technologieunterstütztes Lernen; Datenbank; E-Learning; Analyse; Institution; Informationssystem
AbstractBuilding a cloud-based e-learning platform using the approach of the research field of learning analytics is the overall goal of [the research study this article deals with]. With the strengths of a cloud service it is possible to add value to the learning process for all stakeholders. With such a solution, the process of collecting, analyzing and interpreting data becomes rather easily. This research study aims to introduce a novel platform to generate interactive e-books. In order to create digitalized forms of exercise books for primary school children, additional features have to be added to gain acceptance by such an idea. The evolution of new e-book standards as EPUB in its version 3.0 makes it possible to generate those additional features. The developments of the platform as well as each interactive exercise, which can be done are described in detail. Finally the weakness and the strength of the approach is discussed. The study concluded that the approach offers huge potential for tomorrow's learning behaviors. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: