Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchön, Sandra; Kumar, Swapna; Ebner, Martin
TitelThe Maker Movement.
Implications of new digital gadgets, fabrication tool and spaces for creative learning and teaching.
QuelleAus: Elearning papers. Special edition 2014. Topic of this edition: Transforming education through innovation and technology. (2014) S. 86-100
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterKreatives Denken; Digitale Medien; Medienpädagogik; Medienpädagogik; Produktionsprozess; Drucktechnik; Kreatives Denken; E-Learning; Problemorientiertes Lernen; Medieninformatik; Problemorientiertes Lernen; Technologieunterstütztes Lernen; Drucktechnik; Produktionstechnik; Dreidimensionalität; Produktionsprozess; Medieninformatik; E-Learning; Produktionstechnik
AbstractThe 'Maker Movement' deals with innovative forms of production and do-it-yourself work. It is not only a way for new business models and developments, e.g. using 3D print or other new digital tools and gizmos, but also influencing education. This paper introduces several diverse terms (from FabLabs to Hackerspaces) and gives insights into background, practice and existing experiences from Maker Movement in educational settings amongst all age groups. As a conclusion, the authors present reasons why practitioners and researcher should consider its educational potential. Besides its creative and technological impacts, learning by making is an important component of problem-solving and relating educational content to the real world. Besides this, digital tools for making are not expensive, for example apps for mobile devices or rents for 3D printer (compared with desktops in 1:1 settings). The Maker Movement is seen as an inspiring and creative way to deal with our world, it is aware of ecological challenges and of course, [...] it is able to develop technological interest and competences casually. Finally, the authors give recommendation for reading for all who got interested in making. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: