Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Taraghi, Behnam; Frey, Matthias; Saranti, Anna; Ebner, Martin; Müller, Vinzent; Großmann, Arndt |
---|---|
Titel | Determining the causing factors of errors for multiplication problems. |
Quelle | Aus: Ebner, Martin (Hrsg.); Erenli, Kai (Hrsg.); Malaka, Rainer (Hrsg.); Pirker, Johanna (Hrsg.); Walsh, Aaron E. (Hrsg.): Immersive Education. 4th European Summit, EiED 2014, Vienna, Austria, November 24-26, 2014, revised selected papers. Cham: Springer International Publishing (2014) S. 27-38
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-319-22016-1; 978-3-319-22017-8 |
DOI | 10.1007/978-3-319-22017-8_3 |
Schlagwörter | Fehler; Technologieunterstütztes Lernen; Mathematik; Multiplikation |
Abstract | Literature in the area of psychology and education provides domain knowledge to learning applications. This work detects the difficulty levels within a set of multiplication problems and analyses the dataset on different error types as described and determined in several pedagogical surveys and investigations. [The] research sheds light to the impact of each error type in simple multiplication problems and the evolution of error rates for different error types in relation to the increasing problem-size. (Orig.). |
Erfasst von | Externer Selbsteintrag |
Update | 2016/1 |