Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | De Baets, Thomas (Hrsg.); Buchborn, Thade (Hrsg.) |
---|---|
Titel | The Reflective Music Teacher. |
Quelle | Esslingen: Helbling (2014), 260 S. |
Reihe | European Perspectives on Music Education. 3 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-3-85061-982-0 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Erfahrung; Qualitative Forschung; Selbstkonzept; Erfahrung; Lehrer; Lehrerbildung; Lernen; Philosophie; Theorie; Empirische Forschung; Lehrer; Lehrerbildung; Lernen; Musikpädagogik; Musikunterricht; Reflexion (Phil); Philosophie; Theorie |
Abstract | The European Association for Music for Schools has published a third book in the series European Perspectives on Music Education (Helbling Verlag). This publication bears the title "The Reflective Music Teacher" and sheds light upon the significance of reflection in the music teacher profession. It introduces theoretical and philosophical approaches, reports on research on music teachers' reflections and on practitioner research projects, and presents examples of 'good practice' in stimulating reflection. |
Erfasst von | Professur für Musikpädagogik an der NORD Universität Levanger |
Update | 2015/3 |