Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWächter, Bernd (Hrsg.); Maiworm, Friedhelm (Hrsg.)
TitelEnglish-taught programmes in European higher.
The state of play in 2014 education.
QuelleBonn: Lemmens (2014), 138 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-86856-017-6
SchlagwörterEuropa; Fremdsprache; Mobilität; Student; Studium; Ausland; Studentenschaft; Studienverhalten; Akademischer Grad; Lehre; Auslandsbeziehungen; Bologna-Prozess; Lehre; Fremdsprache; Auslandsbeziehungen; Mobilität; Studium; Bologna-Prozess; Studienverhalten; Akademischer Austausch; Master-Studiengang; Akademischer Grad; Bachelor-Studiengang; Studentenschaft; Student; SOCRATES (Förderung der Schul- und Hochschulbildung); Ausland; Europa
AbstractThis is the third study on English-medium instruction of the Academic Cooperation Association (ACA). Like its predecessors, this report maps the provision of English-taught Bachelor and Master programmes in non-English-speaking European countries. Using the results of its predecessor publications as historical references, the present study is able to trace the quantitative - and, to an extent, qualitative - development of English-medium instruction over a 12-year period. The number of English-taught Bachelor and Master programmes has risen by almost 1,000% in the period since 2002. Growth in student enrolment in these programmes has been far more moderate, however. Furthermore, there remain huge differences between individual countries, especially in the form of a North-South divide. As in our earlier reports, the Nordic countries and the Netherlands are the leading providers. The runners-up are the Baltic States. Southern European countries are still largely 'abstentious'. The bulk of the provision of English-medium instruction is concentrated in programmes at the Master level. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: