Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMohamed, Bahaaeldin; Köhler, Thomas
TitelWeb 2.0-based learning. A pedagogical model of participatory media in e-research.
QuelleAus: Fischer, Helge (Hrsg.); Köhler, Thomas (Hrsg.): Postgraduale Bildung mit digitalen Medien. Fallbeispiele aus den sächsischen Hochschulen. Münster u.a.: Waxmann (2014) S. 227-233
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMedien in der Wissenschaft. 65
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISSN1434-3436
ISBN978-3-8309-2993-2
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-105640
SchlagwörterEmpirische Forschung; Medieneinsatz; Informelles Lernen; Lernprozess; Projektmethode; Soziale Software; Partizipation; Soziales Netzwerk; Forschungsstand; Hochschullehre; Hochschule; E-Learning; Online-Kommunikation; World Wide Web
AbstractOver the course of the last decade, Web 2.0 technologies became one of the most fashionable applications for a whole range of Internet applications. However, many academics are unaware of Web 2.0 services and the benefits such applications have for learning. In this paper, we first provide a new perspective of the use of technology for research and knowledge sharing, in order to improve learning/research productivity through the use of such technologies. Second, we provide a literature review of the uses of Web 2.0 technologies in research and training. This serves to offer insight into the tools that are frequently used for particular learning/research activities. In other words, it depicts which tools are typically used for a particular task. For the purpose of this article, more than 47 pieces of research were reviewed that use various Web 2.0 technologies for formal and informal learning, training, and research. The results show in detail which factors can drive the learning process and how social media can accordingly scaffold these learning activities for training and scholarly research. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: