Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Ivanovic, Mirjana (Hrsg.); Jain, Lakhmi C. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | E-learning paradigms and applications. Agent-based approach. |
Quelle | Berlin u.a.: Springer (2014), XVII, 273 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Studies in computational intelligence. 528 |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISSN | 1860-949X |
ISBN | 3-642-41964-X; 978-3-642-41964-5 |
DOI | 10.1007/978-3-642-41965-2 |
Schlagwörter | Evaluation; Anpassung; Entscheidung; Intelligenz (Psy); Test; Medienkompetenz; Mediennutzung; Computerspiel; Entscheidung; Informatik; Simulation; Test; Universität; Evaluation; Lernspiel; Qualitätssicherung; Anpassung; Kooperatives Lernen; Robotik; Anwendungsprogramm; Virtuelle Realität; Medienkompetenz; E-Learning; Kooperatives Lernen; Lernprozess; Lernumgebung; Anwendungsprogramm; Computerspiel; Lernspiel; Open Educational Resources; Informatik; Tutorensystem; Virtuelle Realität; Robotik; Universität; E-Learning; Qualitätssicherung; Simulation; Gruppe (Soz) |
Abstract | Teaching and learning paradigms have attracted increased attention especially in the last decade. Immense developments of different ICT technologies and services have paved the way for alternative but effective approaches in educational processes. Many concepts of the agent technology, such as intelligence, autonomy, and cooperation, have had a direct positive impact on many of the requests imposed on modern e-learning systems and educational processes. This book presents the state-of-the-art of e-learning and tutoring systems, and discusses their capabilities and benefits that stem from integrating software agents. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2015/2 |