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Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKrause, Annabelle; Schüller, Simone
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelEvidence and persistence of education inequality in an early-tracking system.
The German case.
Gefälligkeitsübersetzung: Belege für und das Anhalten von Bildungsungleichheit in einem früh-differenzierenden System. Der Fall Deutschland.
QuelleBonn (2014), 10 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIZA discussion paper. 8545
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildung; Bildungschance; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Soziale Herkunft; Bildungssystem; Ungleichheit; Arbeitsmarktchance; Qualifikationsdefizit; Altersabhängigkeit; Auswahlverfahren; Geschlechtsspezifik; Ethnische Gruppe; Institution; Minderheit; PISA (Programme for International Student Assessment)
AbstractThis article reviews empirical evidence on the early tracking system in Germany and the educational inequalities associated with it. Overall, the literature confirms the existence of considerable social, ethnic, gender- and age-related inequalities in secondary school track placement. Studies on tracking timing and track allocation mechanisms reveal that postponement of the selection decision and binding teacher recommendations may reduce certain (mainly social) inequalities. Furthermore, recent evidence concerning long-term consequences of tracking on labor market outcomes suggests that sizeable built-in flexibilities in the German system succeed in compensating for initial (age-related) education inequalities. The paper concludes with an outline and discussion of the most promising pathways for future research in order to help design inequality-reducing policy recommendations. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2015/2
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