Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNgo, Federick J.
TitelRevision for rights?
Nation-building through post-war Cambodian social studies textbooks, 1979 - 2009.
QuelleAus: Williams, James H. (Hrsg.): (Re)constructing memory: school textbooks and the imagination of the nation. Rotterdam: Sense Publ. (2014) S. 153-169Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 168-169
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-94-6209-654-7
SchlagwörterSekundarbereich; Schulbuch; Geschichte (Histor); Genozid; Nationenbildung; Sozialkunde; Rote Khmer; Kambodscha
AbstractCambodia has arrived at a turning point in its history. The Khmer Rouge Tribunal, a joint effort between Cambodia's judiciary and the United Nations to investigate and try senior Khmer Rouge leaders, is inviting unprecedented reflection and dialogue on civic education and citizenship. The first textbook to give a detailed account of the Cambodian genocide from 1975 to 1979 has been authorized as a text for the secondary school history curriculum. Organizations such as the Documentation Center of Cambodia (DC-CAM), with international support, have relentlessly pursued the cause of genocide education and fact-finding in the last decade, only recently finding success at the national level.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: