Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Larry; Adams-Becker, Samantha; u.a.
InstitutionEuropäische Gemeinschaften / Gemeinsame Forschungsstelle; The New Media Consortium
TitelHorizon report Europe.
2014 schools edition.
QuelleBrüssel [u.a.] (2014), 54 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEUR - Scientific and technical research series. 26673
Zusatzinformationdeutsche Zusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN1831-9424
ISBN978-92-79-38476-9
DOI10.2791/83258
SchlagwörterFührungsstil; Lernfähigkeit; Lernsituation; Digitale Medien; Schule; Lehrer; Leistungsbeurteilung; Lernerfolg; Schulerfolg; Schulleistung; Informelles Lernen; Lehr-Lern-Forschung; Lernbedingungen; Lernen; Lernprozess; Lerninhalt; Lernmethode; Lernort; Interaktive Medien; Lernplattform; Soziale Software; Technisierung; Ausbildung; Schulische Qualifikation; E-Learning; Europäische Union
AbstractThe NMC Horizon Project from the New Media Consortium is a long-term investigation launched in 2002 that identifies and describes emerging technologies likely to have a large impact over the coming five years in education around the globe. The NMC Horizon Report Europe: 2014 Schools Edition, the first of its kind for Europe, examines six key trends, six significant challenges and six important developments in educational technology that are very likely to impact educational change processes in European schools over the next five years (2014-2018). The topics within each section were carefully selected by the Horizon Project Europe Expert Panel, a body of 53 experts in European education, technology, and other fields. They come from 22 European countries, as well as international organisations and European networks. Throughout the report, references and links are made to more than 150 European publications (reports, articles, policy documents, blog posts etc.), projects (both EU-funded and national initiatives) and various policy initiatives from all over Europe. The Creative Classrooms multidimensional framework, developed by European Commission's JRC-IPTS on behalf of DG EAC, was used for analysing the trends, challenges and technologies impacting European schools over the next five years. The analysis reveals that a systemic approach is needed for integrating new technologies in European schools and impacting educational change over the next five years. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: