Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Gelman, Susan A. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Childhood cognitive development. 2. Concepts, categories, and language. 1. publ. |
Quelle | Los Angeles, Calif. u.a.: Sage (2014), X, 342 S. |
Reihe | Sage library in developmental psychology |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4462-7245-1; 978-1-4462-7245-9 |
Schlagwörter | Spielerisches Lernen; Begriffsbildung; Denken; Entwicklungspsychologie; Kognitive Entwicklung; Säugling; Kind; Kleinkind; Lernen; Soziales Lernen; Beispiel; Sprachentwicklung; Spracherwerb; Wortschatz; Raumvorstellung; Zahlbegriff; Induktion; Gebärdensprache; Einflussfaktor; Handbuch; Nachschlagewerk; Ethnische Gruppe; Brasilien; Nicaragua |
Abstract | The chapters in this volume examine how children construct word meanings, how they construct grammars, and what theoretical frameworks best account for these developments. The acquisition of language is closely tied to the acquisition of concepts, so the book also examines the nature of infants' first concepts, categories and word learning, and perennial questions regarding language and thought. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2014/4 |