Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Levenson, Marya R. |
---|---|
Titel | Pathways to teacher leadership. Emerging models, changing roles. |
Quelle | Cambridge, Mass.: Harvard Education Press (2014), XII, 164 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literatur- und URL-Angaben S. 147-153 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-61250-654-2; 978-1-61250-654-8 |
Schlagwörter | Führung; Sozialraum; Rollenverhalten; Schule; Schulleitung; Lehrer; Lehrerrolle; Lerngemeinschaft; Beispiel; Außerschulische Tätigkeit; Stadt; Verantwortung; Gemeinde (Kommune); Berufserfahrung; Einflussfaktor; Lebenswelt; Führungskraft; USA |
Abstract | In this book the author investigates emerging patterns in the development and effectiveness of teacher-leadership. She looks closely at the particular demands on young teachers in mission-driven urban schools as well as those in more traditional settings, and examines movements to give teachers a voice in district, state, and federal policy. The book provides a powerful counterpoint to current debates about teacher quality and shows how teachers can work together to make schools better. (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2014/4 |