Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLea, Mercedes; Marquina, Monica
TitelCurrent challenges facing the academic profession in Argentina.
Tensions between teaching and research.
QuelleAus: Shin, Jung Cheol (Hrsg.): Teaching and research in contemporary higher education. Systems, activities and rewards. Dordrecht [u.a.]: Springer (2014) S. 237-254
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-94-007-6829-1; 978-94-007-6830-7
DOI10.1007/978-94-007-6830-7_13
SchlagwörterForschung; Lehre; Studium; Hochschullehrer; Student; Argentinien; Ausland
AbstractIn the last 20 years, the academic profession in Argentina has undergone a strong higher education reform. The changes tended to modify the material and symbolic conditions of academic work resulting in the emergence of new styles of performance and professional development strategies. How are duties distributed? How the different roles are made compatible? Which are the academics' preferences? What does it mean to teach and do research at the same time? These are some of the questions this chapter will try to answer. The analysis is based on the results of the CAP survey administered to teachers of public universities in 2008. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: