Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLee, Jang Ho; Macaro, Ernesto
TitelInvestigating Age in the Use of L1 or English-Only Instruction: Vocabulary Acquisition by Korean EFL Learners.
QuelleIn: The modern language journal, 97 (2013) 4, S. 887-901Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 3; Tabellen 5
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Kind; Altersstufe; Code Switching; Vergleichende Analyse; Wortschatzarbeit; Erstsprache; Englisch als Zweitsprache; Koreanisch; Erwachsener
AbstractThis study examines the effects of teachers' language use-first language Korean (L1) or second language English (L2)-on the vocabulary acquisition and retention of two age groups: elementary school children after only a few years of English study (n = 443) and adults at university with demonstrably higher levels of proficiency (n = 286). Its context is the frequent recommendation by policy makers that L2 teachers should maximize the use of the target language and do so from the very beginning of instruction. The authors focused on the effects of language use on vocabulary learning because vocabulary teaching frequently involves L1 use even in an otherwise L2 communicative classroom. Their findings suggest that both age groups benefit from links being made with the L1, but that young learners benefit more and that differences in L2 proficiency levels, which often accompany age differences of L2 instructed learners, are a possible contributing, though not a deciding, factor in this conclusion. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: