Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPullin, Patricia
TitelFrom curriculum to classroom: designing and delivering courses in workplace communication.
QuelleIn: Babylonia, (2013) 2, S. 32-36Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1420-0007
SchlagwörterEvaluation; Kommunikation; Lernberatung; Methodik; Curriculum; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Berufsbezug; Hochschule
AbstractDrawing on examples from two courses in Workplace Communication that were run in 2012 at the Language Center of the University of Zurich and ETH Zurich, this article considers the practical benefits of taking a research-informed approach to course development. Workplace Communication is sometimes equated with Business English, however, these courses were for specialist staff in the ETHZ Safety, Security, Health and the Environment Unit and University and ETH students studying a range of subjects, but not necessarily business or economics. As neither a standard business curriculum nor published Business English teaching materials were appropiate to meet their needs, the courses were developed from scratch, based on a systematic and principled, research-informed approach to course development. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Babylonia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: