Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCompernolle, Rémi A. van; Williams, Lawrence
TitelThe effect of instruction on language learners' sociolinguistic awareness: An empirical study with pedagogical implications.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 41 (2013) 2, S. 298-306Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Literaturangaben; Tabellen 5
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Negation; Soziolinguistik; Sprachbewusstsein; Varietät; Französisch als Zweitsprache; Zweitsprachenerwerb
AbstractThis article presents the results of a study centered on the effect of instruction on second language (L2) learners' sociolinguistic awareness, with specific focus on French negative structures (i.e., presence vs. absence of ne). Drawing on data from a metalinguistic awareness questionnaire completed by 110 US university learners of French in five different groups, the authors examine the extent to which instruction versus no instruction influences awareness of variation as well as differences among three approaches to instruction (i.e., integrated curriculum vs. one-time explicit instruction vs. one-time nonexplicit intervention). Their results show that some form of instruction is better than no instruction. However, the type of instruction is also a crucial factor. Following the presentation of the results, the authors discuss the role of sociolinguistic knowledge in relation to L2 performance abilities. Pedagogical implications are also provided. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: