Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPark, Eun Sung
TitelLearner-Generated Noticing Behavior By Novice Learners: Tracing the Effects of Learners' L1 on Their Emerging L2.
QuelleIn: Applied linguistics, 34 (2013) 1, S. 74-98Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 2; Tabellen 9; Anmerkungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1477-450X
DOI10.1093/applin/ams016
SchlagwörterTransfer; Verstehen; Test; Englisch; Fremdsprachenunterricht; Test; Verstehen; Transfer; Japanisch; Anfangsunterricht; Koreanischunterricht; Didaktische Grundlageninformation; Anfangsunterricht; Sprachverständnis; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Japanisch; Koreanischunterricht
AbstractThis study examines novice learners' self-generated input noticing approaches and strategies. It is motivated by previous research on input enhancement which yielded insights that learners are naturally prone to notice certain aspects of L2 input on their own without any external means to channel their attention. Two L1 groups (Japanese and English) with no prior experience with the L2 (Korean) were exposed to written L2 input and probed for their noticing behavior under the 'zero-knowledge', and 'some-knowledge' conditions. The results indicate that under the zero-knowledge condition, both groups exhibited a form-oriented noticing behavior, prompted largely by perceptual properties of L2 input. Under the some-knowledge condition, however, the two groups exhibited divergent noticing patterns: the Japanese group adopted a more meaning-oriented approach, employing comprehension-based strategies, whereas the English group maintained their form-oriented approach to input processing, focusing on the formal properties of the L2. The two groups' input noticing patterns are discussed in light of their L1 knowledge and its interaction with their emerging knowledge of the L2. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: